دات نت نیوک
04 97

برخی از بازاریابان محتوا پست های طولانی را برای وبلاگ ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر پست های کوتاه را ترجیح می دهند.

به طور کلی به محتواهایی با بیش از 1000 کلمه محتواهای طولانی و به کمتر از 1000 که معمولا بین 400 تا 800 کلمه می باشند محتواهای کوتاه گفته می شود.

از آنجایی که محتواهای بلند دارای چندین و چند پاراگراف جداگانه می باشد و هر پاراگراف می تواند بحث ویژه ای را بیان نماید و مورد حمایت قشر خاصی از مخاطبان باشد پس مخاطبان بیشتری می تواند جلب نماید از طرفی ایجاد چنین مقالاتی بسیار دشوار تر می باشد و می بایست در جمله بندی و چیدمان بیشتر دقت کرد تا کاربر از خواندم مقاله طولانی خسته نشود

با این وجود سوال پیش می آید که تعداد مناسب چیست؟ طول ایده آل یک پست وبلاگ چند کلمه است؟

متاسفانه باید گفت که هیچ تعداد جادویی و ویژه ای برای تعداد کلمات وجود ندارد ولی هر چه لینک ها بیشتر، نرخ همکاری بالاتر محتوا پربار تر می باشد. در واقع عوامل و متغیرهای متعددی وجود دارد که در بلندی و کوتاهی محتوا تاثیر گذار است که در این مقاله به برخی از این عامل می پردازیم.


 

توضیحات تکمیلی:

1 آمار

با این حال، قبل از اینکه ما به جلو حرکت کنیم، مهم است که نگاه سریعی به آن داشته باشیم به تحلیل هزاران مقاله دیگر در مورد طول محتوای که بیان شده است.

یک مطالعه توسط SerpIQ نشان می دهد که موتورهای جستجو ترجیح می دهند محتوای طولانی باشند. بنابراین اگر هدف اصلی شما این است که در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) بالاتر رتبه بندی کنید، احتمالا برای پست های طولانی تر وبلاگ، یعنی 2000 کلمه یا بیشتر، باید هدف گزاری نمایید.

SerpIQ

در تصویر بالا نشان داده شده است که میانگین محتوای 10 نتایج برتر، 2000 کلمه است. این مطالعه بیش از 20،000 کلمات کلیدی و صفحات وب را که برای آن کلمات کلیدی در صفحه اول موتور جستجو رتبه بندی شده است، تحلیل کرده است

محتوای طولانی مدت این توانایی را دارا می باشد که تعداد بیشتری از پیوندهای داخلی را ایجاد کند که در نهایت در رتبه بندی موتورهای جستجو رتبه بالاتری دریافت می نماید.

با این حال، نمی توان گفت طولانی بودن مطالب از کیفیت مطلب مهم تر است

2 کیفیت در مقابل مقدار

حال این پرسش به وجود می آید که اگر محتوای طولانی در جستجوهای گوگل نتایج بیشتری را دریافت می نمایند چرا بازاریابان محتوا، وبلاگ نویسان و بازرگانان آنلاین بیشتر این نوه محتوا را ایجاد نمی نمایند؟

دو دلیل عمده وجود دارد که همیشه از مقالات بلند استفاد نمی شود:
  1. محتوای طولانی به میزان قابل توجهی بیشتر از محتوای کوتاه نیاز به منابع، زمان و تلاش برای ایجاد می طلبد .
  2. همچنین .اعتقاد بر این است که محتویات طولانی تعامل کمتری با کاربران دارند

در بسیاری از موارد نویسندگان محتواهای طولانی به جای ارتقاع و افزایش محتوای مطلب به اضافه کردن کلمات و جملات به صورت هرز روی می آورند آنها با این کار محتوا و اطلاعات را افزایش نمی دهند و تنها تعداد کلمات را افزایش می دهند نیاز به گفتن نمی باشد که چنین محتواهایی به دلیل عدم وجود کیفیت مناسب منجر به ضعف محتوا و ضعف در تعامل می گردد.

محتوای کوتاهتر، بدون شک، آسانتر و سریعتر برای خواندن است. گاهی اوقات خوانندگان از پست های کوتاه تر سود بیشتری می برند فقط به این دلیل که خواندن آنها آسان تر است. این یک مزیت است که محتوای طولانی ندارد.

با توجه به بررسی کاربران آنلاین سایت ها می توان به این نتیجه رسید که کاربران از پست های کوتاه استقبال بیشتری می نمایند و ترجه آنها بر این است که یک مطلب با 800 کلمه را بخوانند تا با 6 هزار کلمه

از آنجایی که هر کسب و کار / وبلاگ متفاوت است و گروه گروه مخاطبان متفاوتی داراست شما کسی هستید که در نهایت باید تصمیم ای در مورد طول ایده آل محتوا بگیرد.

به طور کلی نمی توان یک نسخه را برای همه تجویز کرد و هر کس باید با توجه به مخاطبان خود تعداد کلمات مطالب خود را انتخاب نماید.

در اینجا چند فاکتور که باید قبل از نهایی شدن استراتژی محتوا در نظر داشته باشید بیان می گردد:
  1. مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ به عنوان مثال، اگر شما متخصصان را هدف قرار می دهید، ممکن است بخواهند یک پست وبلاگ 8000 کلمه را بخوانند.
  2. موضوعی که می خواهید آن را توضیح دهید چقدر پیچیده است؟ موضوعات پیچیده می بایست به طور کامل توضیح داده شوند و بنابراین به طور طبیعی نیاز به پستهای طولانیتر وبلاگ دارند. اگر یک موضوع نیاز به یک محتوای طولانی دارد، از آن خجالت نهراسید.
  3. آیا کلمات کلیدی چندگانه را برای توضیح یک موضوع وسیع ترکیب می کنید؟ مخاطبان شما این را ترجیح می دهند؟ یا آنها پست های وبلاگ کوتاه تر را در تمام جنبه های مختلف این موضوع ترجیح می دهند؟
  4. استراتژی محتوا فعلی شما (شکل طولانی یا کوتاه) چگونه است و با توجه به Google Analytics میزان مشارکت در چه سطحی می باشد
  5. کدامیک از 5 پست برتر وبلاگ شما در مورد ترافیک، تعامل و تبدیل هستند؟ شناسایی دلایل اینکه چرا فکر میکنید این مورد است. هنگامی که یک الگو را شناسایی می کنید، آن استراتژی را تکثیر کنید و نتایج را پیگیری کنید.
نکته قابل ذکر این است که امروزه محتوای آنلاین می تواند انواع مختلفی داشته باشد هیچ گاه نمی توان گفت که اگر مقالات طولانی باشند و یا کوتاه قطعا دارای موفقیت تضمین شده ای می باشند. هیچ "طول کامل" - بدون شماره جادویی - وجود دارد که موفقیت را تضمین می کند.

اگر شما 2000 پستبطور مرتب و با محتوای مناسب در وب سایت خود قرار دهید بهتر در موتورهای جستجو رتبه بندی می شوید تا با 100 پست طولانی اما با محتوای نامناسب .با این حال اگر میزان کلمات استفاده شده در پست ها خیلی کم باشد و نتواند اطلاعات مورد نیاز را منتقل نماید ارزشی برای سایت شما نخواهند داشت

نویسنده مقاله

سمیرا احمدی

سمیرا احمدی

sa.ahmadi@espidanmfd.ir
*******

مطالب مرتبط