دات نت نیوک
04 97

تقریبا تمام کسب و کارهای آنلاین در تلاش برای بهینه سازی برای موتورهای جستجو(seo) هستند و همه ی آنها برای وب سایت خود کلمات کلیدی تعریف می نمایند .با این حال همه ی آنها موفق نمی شوند.

بهینه سازی موتورهای جستجوگر یا موتور جستجو هنوز یک عامل بسیار مهم و اساسی در افزایش فروش می باشد حتی در کسب و کارهایی که رقابت بسیار زیاد بوده و بازار اشباع شده است شما می توانید با بهینه سازی وب سایت خود برای موتورهای جستجو کسب و کار خود را بهبود بخشید.

برای اطمینان از موفقیت در جستجوگرها، مواردی وجود دارد که باید بدانید. در این پست ، ما 4 چیزهایی را که لازم است قبل از موفقیت واقعی و پایدار در سئو ببینیم، بیان می نماییم می کنیم.


 

توضیحات تکمیلی:

1 تجزیه و تحلیل رقبا

هر کسب و کار دارای برخی از رقبا است که برای همان موتورهای جستجو برای همان کلمات کلیدی رقابت می کنند. داشتن یک رقیب لزوما یک چیز بد نیست.

اولین حسن این است که حداقل نشان می دهد صنعت شما قابل دوام و سودآور است. دوم، رقبا به شما نشان می دهد کهنکات مهم برای شروع در کارتان چه چیزهایی می باشد. بدون رقبا، شما باید تقریبا همه چیز را آزمایش کنید .که می تواند فرآیند دردناک و طولانی باشد و همچنین نیاز به مقدار زیادی بودجه برای تست باشد.

در حقیقت شما با داشتن رقیب در کسب و کار خود تعدادی نیرو دارید که برای کسب و کار شما به صورت غیر مستقیم تحقیق و بررسی انجام داده اند و آنچه شما باید انجام دهید نکات موفقیت آنها و عوامل موثر بر آن است و می بایست بخشی از استراتژی های خود را با برنامه ریزی های موفق آنها تنظیم نمایید.

شناسایی کسانی که رقبای شما هستند. ببینید که آنها چه کار می کنند وب سایت های کسب و کار خود را از دیدگاه جستجوگرها و محتوا تحلیل کنید. سعی کنید تجزیه و تحلیل کنید که چگونه استراتژی SEO خود را اجرا می کنند و فرصت ها و خطراتی را که می توانید در آن وارد شوید را شناسایی کنید.

یک تجزیه و تحلیل خوب رقیببه جهت گیری درست شما سرعت می بخشد.

2 تحقیق کلید واژه

قبل از اینکه ما به جلو برویم، بیایید یک چیز را در در نظر بگیریم.

کلمات کلیدی مناسب هنوز هم مهم هستند، و حداقل برای چند سال آینده، همچنان ادامه خواهد داشت.

کاربران آنلاین که کلمات کلیدی را چه به روش جستجوی صوتی و یا جستجوی منظم سرچ می نمایند تمایل دارند تا از کلمات و یا پاراگراف های مرتب شده بر اساس یک کلمه کلیدی بهره ببرند و دارای یک محوریت باشند

به غیر از کلمات کلیدی معمول با حجم جستجوی بالا، همچنین سعی کنید شناسایی کنید:

  1. کلمات کلیدی با قصد خریدار
  2. کلمات کلیدی که می توانید برای بخش های فروش خود استفاده کنید
  3. و کلمات کلیدی که رقبای شما برای ایجاد بیشتر این ترافیک استفاده می کنند. ایده این است که احتمالا شما می توانید برخی از ترافیک آن ها را سرقت کنید با تولید محتوای بهتر که در اطراف آن کلمات کلیدی تولید ترافیکی متمرکز است.

3 Mobile SEO

در چند سال اخیر، SEO موبایل در حال افزایش است. حالا شما نمی توانید بدون آن کار کنید.

تقریبا 50٪ از ترافیک در حال حاضر از دستگاه های تلفن همراه است. اگر وب سایت شما برای کاربران تلفن همراه و تلفن همراه بهینه نباشد، شما به سختی در حال رقابت هستید - مخصوصا اگر رقابت برای کسب و کار محلی انجام دهید.

علاوه بر این توجه به ارائه بهترین رابط کاربری برای کاربران وب سایت به وسیله ی تلفن همراه در SEO و رتبه بندی موتورهای جستجو بسیار مهم است

برسی شاخصها برای تلفن همراه توسط گوگل در حال حاضر در حال انجام است، که قرار است تمرکز بیشتری بر موتورهای جستجوگر تلفن همراه و وب سایت های بهینه شده برای تلفن همراه داشته باشد. به طور خلاصه، اگر می خواهیدرتبه بندی موتورهای جستجو را در صنعت خوددر دست بگیرید به جستجوگرهای تلفن همراه اهمیت زیادی بدهید.

4 تجربه ی کاربری

زمانی بود که جستجوگرها در مورد کلمات کلیدی و متا تگها بودند. در حالی که، همانطور که قبلا ذکر شد، کلمات کلیدی هنوز هم مهم هستند، تجربه کاربر در حال حاضر به طور قابل توجهی مهم تر است.

ما می گوییم این به این دلیل است که کلمات کلیدی ممکن است کاربران را به وب سایت شما بیاورد، اما یک وب سایت با تجربه کاربری ضعیف و سرعت بارگذاری کند، در نهایت به رتبه بندی موتور جستجو شما آسیب می رساند

علاوه بر این، هیچ کس دوست ندارد که در این وب سایت باقی بماند، مجددا بازدیدداشته باشد و یا ازیک وب سایت خریداری کند که یک تجربه کاربری خوب را ارائه نمی دهد - مخصوصا در چشم انداز رسانه های دیجیتال امروز.

علاوه بر این، گوگل (و سایر موتورهای جستجو) نیز هم اکنون از تجربه کاربری وب سایت و میزان تعامل در وب سایت پشتیبانی می نمایند و برایشان نقش مهمی دارد

اگر یک سایت تجربه کاربر خوبی نداشته باشد - برای مثال، اگر تعداد زیادی از کاربران وب سایت را بلافاصله پس از ورود بر روی آن از ترک کنند، گوگل در نهایت به آن سایت نمره منفی داده و تاثیر بسیار منفی بر روی سئو خواهد داشت

بنابراین، قبل از شروع تمرکز بر سایر عوامل مهم SEO مانند لینک کردن، سندیکای محتوا، خزنده ها و نمایه سازی، اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما دارای تجربه کاربر نسبتا خوبی است.

نتیجه گیری

اگر چه SEO ممکن است متراکم و پیچیده باشد، با بیش از 200 متغیر موتورهای جستجوگراما نکته این است که .نقاطی که در این مقاله ذکر شد - تحلیل رقیب، تحقیقات کلیدی، جستجوگرهای تلفن همراه و تجربه کاربر - در عصر امروز بسیار مهم است تا بنیاد SEO درست شود. بدون این پایه، شما دشوار می توانید راهبرد SEO و پیاده سازی خود را به درستی دریافت کنید.

نویسنده مقاله

سمیرا احمدی

سمیرا احمدی

sa.ahmadi@espidanmfd.ir
*******

مطالب مرتبط