دات نت نیوک
03 97

SEM یا همان بازاریابی موتورهای جستجو( Search Engine Marketing) یکی از روش های بازاریابی اینترنتی می باشد که باعث افزایش بازدید وب سایت و اولویت یافتن در موتورهای جستجو می باشد. بازاریابی موتورهای جستجو و یا SEM از دو بخش بهینه سازی(ُSEO) و تبلیغات صورت می پذیرد. بازاریابی موتورهای جستجو(SEM) می تواند به کمک پرداخت کلیکی میسر شده باشد و یا از طریق seo


 

توضیحات تکمیلی:

روش های SEM

وب دایرکتوری ها

یکی از ترفندهای این روش پرداخت هزینه به دایرکتوری های بزرگ و شناخته شده مانند moze می باشد تا وب سایت شما را به بازدیدکنندگان خود نمایش داده و باعث افزایش بازدید کننده ی وب سایت شما گردند.حتی بعضی از این دایرکتوری ها این کار را برای شما به صورت رایگان نیز انجام می دهند و در صورت پرداخت هزینه امکانات بیشتری را به شما ارائه می نمایند یکی از وب سایت ها که برای شما این کار را انجام می دهد وب سایت هزار سایت است.

تفاوت SEO , SEM

به طور کلی می توان گفت هر چیزی که بتواند به بهینه سازی موتورهای جستجو(SEO) با هدف ترفیع وب سایت و آفزایش بازدید وب منجر شود SEM گفته می شود با این توصیف سئو خود زیر مجموعه ای از SEM به حساب می آید در مجموع می توان گفت که SEM سرعت بالاتری نسبت به سئو دارد از این رو در روش هایی که اشخاص می خواهند در زمان کوتاهی به نتیجه برسند بهترین روش SEM می باشد زیرا سئو نیاز به صبر و شکیبایی دارد اما SEM می تواند معایبی نیز نسبت به سئو داشته باشند به طور مثال شما تعدادی بازدید کننده را به وب سایت خود فراخوانده اید این کاربران زمان زیادی برای پیدا کردن نتایج مورد نظر خود به مشا نمی دهند و در صورت عدم جلب رضایت بازدیدکنندگان سریعا از سایت خارج می شومد. اگر می خواهید از SEM استفاده نمایید می بایست ابتدا وب سایت خود را از نظر زیبایی، محتوا و همچنین دسترسی سریع غنی نموده و سپس به این نوع بازاریابی روی آورید به طور کلی اگر می خواهید از SEM استفاده نمایید می توان گفت که این روش بدون مساعد نمودن سئو نقش چشمگیری نخواهد داشت.

نویسنده مقاله

سمیرا احمدی

سمیرا احمدی

sa.ahmadi@espidanmfd.ir
*******

مطالب مرتبط